Festhäftet: % av gästerna

Här kommer ytterligare ett förslag till festhäftet. Det är en lista över gästerna där man kan få läsa hur många av gästerna, procentuellt, som till exempel har bestigit Mount Everest, cyklat Vättern runt eller som gått i samma skola som brudgummen, eller kanske sett bruden naken??

Så här räknar du ut procent!
Säg att du har 63 gäster varav 5 av dem har gått i samma klass som bruden. Dela 5 med 63 och du får svaret 0,079365. Flytta decimalen två steg åt höger och du får svaret 7,9%!  Alltså 5/63 = 0,079 *100 = 7,9%
Ett exempel till:
Av era 47 gäster har 16 barn. 16/47 = 0,034 --> 34%

Här följer några exempel på vad du kan ha med i listan, men det är självkart fritt fram att hitta på egna som passar just dina gäster!

% av gästerna är kvinnor.
...är män. 
...är under 12 år.
...är mellan 20-40 år.
...är över 50 år.
...har ett –sonefternamn.
...bor i Stockholms/Borås/Malmöområdet (eller var du nu bor ;) )
...jobbar på fabrik eller industri.
...går i skolan.
...är släkt med brudparet.
...tränar fotboll.
...var med på svensexan/möhippan.
...är/har varit/kommer att bli lärare.
...är kusiner till någon i brudparet.
...har gått i skolan med någon i brudparet.
...är förlovade.
...är föräldrar.
...är gifta.                                  --> Glöm inte räkna med er själva ;)
...har husdjur (dammråttor räknas ej!)
...är ljushåriga.
...har varit på skidresa tillsammans med brudparet.
...har sovit i tält med bruden.
...har fiskat tillsammans med brudgummen.
...jobbar/har jobbat tillsammans med brudgummen eller bruden.
...bor inte i Sverige.
...bor i Småland.
...bor i Västergötland.
...kör en Volvo.
...äger en traktor.
...har husvagn.
...har dykarcertifikat.
...jobbar på Volvo.
...kan slicka sig själv på näsan.
...är singlar (säg till toastmaster så får ni info).
...har sett bruden naken.
...har klättrat upp för Kebnekaise.
...har spelat eller spelar World of Warcraft.
...har åkt över 10 mil för bröllopet.
...har varit på hårdrockskonsert med brudgummen.
...har blivit eller kommer att bli föräldrar under 2010.
% får gå till sängs med bruden ikväll.
100 % av gästerna kom på bröllopsfesten!

Så här såg vår sida ut med procentlistan! Klicka på bilden för att se den som en pdf!

 

Kommentera gärna. Har du några frågor är det bara att fråga! :)



Kommentarer
Postat av: mikaela

Wow, vilken toppenbra sida du har gjort!

Massa roliga tips! :D

2010-07-15 @ 17:03:13
URL: http://mickies.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej,



De där tecknade gubbarna hade jag en hel serie i för ett antal år sen när jag samlade på mig ideer för mitt framtida bröllop. Nu är de puts väck och därför skulle jag bli jätteglad om du ville skicka gubbarna till mig i ett worddokument! Det vore supersnällt! min mailadress är [email protected]

2010-08-14 @ 23:05:21
Postat av: Emelie

Rolig grej, har inte sett det förut...

2011-01-06 @ 17:24:07
Postat av: Emelie

Rolig grej som jag inte sett förut, har iofs inte varit på jäätte många bröllop men ngr iaf..

2011-01-06 @ 17:25:37
Postat av: Olivia

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 18:38:10
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Martina

Hej Olivia och tack för din kommentar!



Vad roligt att du hittat till min blogg och tycker om den. Hoppas du hittar många användbara tips! :)



--

Mvh

Martina

http://brollopspyssel.blogg.se

2011-05-27 @ 12:59:04
URL: http://brollopspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0