Bordsplaceringstavla

När gästerna anländer till festlokalen behöver de på ett enkelt sätt få veta vart de ska gå och sätta sig. Ofta kan det ju vara ett antal bord med ännu fler platser att gå till. Därför är det bra med en stor och tydlig tavla över vart man ska sitta. I vårt fall ville vårt festställe ha den på en A3 som de ramade in och hängde upp, men hör med ditt ställe hur de vill ha det. Jag rekommenderar ändå att ha det minst på ett A3-papper.
Eftersom jag varken hade tillgång till en A3-skrivare, men kanske främst för att en vanlig utskrift hade sett så tråkig ut, så valde jag att klippa och klistra ihop en fin bordsplaceringstavla istället! :D



Material och verktyg
Tjockare A3-ark
Tjockare papper i annan färg att klippa ut borden med
Finare papper att skriva ut namnen på
Sax/skärmaskin
Lim
Dubbelhäftande tejp
Dator och skrivare
Blommor och pärlor till dekoration

Börja med att skära till bakgrundspappret i önskad storlek. Själv köpte jag ett jätteark på Bokia som jag sedan skar till i A3-format. Mät sedan upp hur stora bordspapprena ska vara för att få plats. Gör dem gärna lite för stora först, så att du kan minska dem om det skulle behövas. Placera ut dem som de ska ligga sedan. Tänk på att ha tillräckligt med avstånd för att namnlapparna ska få plats.



När du är nöjd med placeringarna så klistrar du fast borden med dubbelhäftande tejp. Tejp är att föredra på större ytor då lim kan få pappret att bubbla sig.



Skriv ut alla gästers namn, inklusive era egna (alternativt Bruden och Brudgummen). Tänk på att ALLTID skriva ut på vanligt papper först och testa så att storleken blir rätt, innan du skriver ut på ditt finare papper. Placera ut namnen och kontrollera avstånd och storlek innan du börjar limma fast dem. Dekorera efter eget behag! :)





Klart! Piece of cake, eller hur? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0