Festhäftet: Tidslinje

En av idéerna till festhäftet som min då blivande man bidrog med var den här tidslinjen (och gissa om han blev stolt när jag gillade idén!). Man kan välja att göra en tidslinje lite hur man vill, jag valde att göra från vårt första möte fram till bröllopet. Man kan ju också göra som ett liggande Y, där varje gren först representerar bruden respektive brudgummens liv fram tills mötet, och sedan brudparet gemensamma liv.

Jag valde ett typsnitt som skulle se lite handskrivet ut, för att få ett utseende som om man har ritat upp det för hand, lite personligare helt enkelt. Fonten heter Tall Paul och kan laddas ner gratis här: http://www.dafont.com/tall-paul.font

Klicka på bilden för att öppna som en PDF. Öppnas i nytt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0