Festhäfte: Konversationstips

Att ha med i början av festhäftet!

Konversationstips

Förslag på samtalsämnen under kvällen, avsedda att ta till i händelse av pinsam tystnad:

- Svarade hon verkligen "ja"?
- Brukar du ofta gå hit?
- Vädret!
- Hur många var det som bara mimade i kyrkan under psalmerna?
- Vädret!!
- Brudens vackra håruppsättning.
- Varför uppstår det alltid pinsamma tystnader?
- Ska vi gå hem till dig eller mig?
- Hur väl känner du brudparet?
- Vad jobbar du med?
- Vad gör du på fritiden?
- Har du någon hobby?
- Tycker du om att dansa?
- Har du sytt dina kläder själv?
- Vilka tre saker skulle du ta med till en öde ö?
- Är det din hand på mitt lår?

Kommentarer
Postat av: mia

vilken bra blogg! :) många tips att ta åt sig av.

jag tänkte på namnstämpeln till tackkortet, hur har ni fått till en sån med era färdiga namn? :)

mvh mia

2011-01-21 @ 11:50:39
URL: http://mariareh.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Tack för alla tipsen! Jag är inte direkt den händiga typen men känner verkligen att jag vill göra något eget av det hela och inte beställa färdigtryckt. Så än en gång: tack för tipsen!!

2011-01-27 @ 12:58:03
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej Mia och tack för din kommentar!

Stämpeln har jag fått tillverkad och monterad efter min bild på www.stampelfabriken.se.

2011-06-16 @ 23:29:17
URL: http://brollopspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0