Festhäftet: Skrivet tal till din man/fru

Jag ville gärna göra något för min man på vår stora dag, en liten överraskning och läste om ett gulligt tips som passade mig perfekt. Jag kan inte sjunga och jag ville inte ställa mig och hålla tal inför släkt och vänner, men ville ändå göra något för att visa min uppskattning till min man.

Det jag gjrode var att byta ut mittuppslaget (men vilket uppslag som helst funkar såklart) på ett av festhäftena och såg till att det hamnade på din blivandes plats. Där hade jag helt enkelt ett "skrifligt tal" till min käraste. Självklart rubricerade jag det hela "Till min man" och undertecknade det hela med "/din fru".

Vad ska man skriva om då? Det är självklart helt valfritt, men jag valde att skriva olika stycken om vad jag älskar hos min man, hur han får mig glad och får mig att känna mig trygg. Hur jag älskar att krama honom och vad hans ömma kyssar i nacken om kvällen betyder för mig. Jag skrev om hur jag ser fram emot att dela resten av mitt liv med honom och att framtiden inte skrämmer mig, så länge jag har honom vid min sida.

Skriv vad DU tycker och känner när du tänker på din blivande och du behöver inte skämmas, det är ju bara han som ska läsa det! ;) Det blev väldigt spännande sedan att se när min man upptäckte överraskningen och hur han faktiskt blev lite rörd över det jag skrivit. En av favoritmomenten på hela dagen! :)


Min nyblivne man läser mitt skrivna tal i festhäftet :)


Kommentarer
Postat av: Karolina

Jättefin blogg och massor av inspiration!

2010-09-13 @ 18:47:33
URL: http://www.brollopscoach.se
Postat av: Anonym

underbart!!!!

2011-06-09 @ 21:01:12
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0